Geri Dönüşüm Yüzüğü

Aralık 27, 2011

Ben Kardelen, ve yine karşınıza basit malzemelerle yapabilceğiniz bir aksesuarla çıkıyorum.
Bu sefer konumuz yüzük yapımı. İsterseniz bir düğmeyi yüzüye çevirebilirsiniz, isterseniz gazoz kapağı kullanarak daha yaratıcı bir şeyler yapabilirsiniz, ben size ikisini de anlatacağım.
Malzemeler:


-> Tel. Boncuk satan yerlerden bulmanız mümkün, belki evde bir kablonun içini soyarak bile gerekli teli elde edebilirsiniz.
-> Japon yapıştırıcısı
-> Düğme ya da gazoz kapağı
-> Gazoz kapağı kullanıyorsanız eğer, bir tarafı yapışkanlı şeffaf kap kağıdı, içine koyacak bir fotoğraf ya da çizim, uhu ya da silikon
-> Dikiş ipi, tercihen naylon ip (kopmaması açısından)
-> Ve elbette bir de makas.

Nasıl Yapıyoruz?
İlk olarak telimizi alıp yüzüğü takmayı düşündüğümüz parmağımızın çevresine doluyoruz bir kaç tur, eğilip bükülmeyeceğine inanana kadar. Eğer hediyeyi başkasına yapıyorsanız o kişinin orta parmağını hedef alarak kendi parmağınızla ayarlamayı deneyebilirsiniz. Orta parmağına olmazsa bir küçük parmak olan yüzük parmağı ya da bir büyük olan işaret parmağı gibi B planı seçenekleriniz olmuş olur. Parmağımız etrafında doladıktan sonra telin iki ucunu da kendi çevresinde dolandırıyoruz ki teller birbirlerinden uzaklaşmasınlar, bir arada dursunlar.


İkinci olarak, eğer düğme ile yapıyorsak süper, kendinden delikleri vardır ve dikiş ipini düğmenin deliklerinden, yüzüğün de içinden geçirerek ikisini birbirine bağlayabiliriz. Bir kaç tur fazladan atın ki bir yere takılırsa kopup düşmesin. Ama eğer düğme ile yapmıyorsanız, ve gazoz kapağı ile yapmaya karar vermişseniz, kapağa iki minik delik açmanız gerekecektir. Ben bu delikleri matkap ile açtım. Önce kapağın üzerine bir çivi koyup çekiçle bir iki darbe vurup yer yaptım kapakta iki tane, sonra da matkapla deldim oraları. (Daha doğrusu sağolsun babam deldi, ben matkaplardan korkuyorum da biraz). Eğer sizin matkapla delme gibi bir olanağınız yoksa ince bir çivi ve çekiç ile şansınızı deneyebilirsiniz. O da olmazsa, ve illaki gazoz kapağı ile yapmak istiyorsanız, doğrudan japon yapıştırıcısıyla tele tutturmayı deneyebilirsiniz. Ben denemedim, dayanıklılığını bilmiyorum. Şimdi aynen gazoz kapağımızı da düğmeyi anlattığım gibi sabitliyoruz iple tele. (İpi iğneye geçirip bağlamanızı tavsiye ederim, daha pratik oluyor). Sabitledikten sonra da üzerine bir iki damla japon yapıştırıcısı damlatıyoruz, böylece ipin açılmasını ya da düğmenin/kapağın üzerinde oynamasını engelliyoruz, sabitliyoruz.


Eğer gazoz kapağı seçtiyseniz şimdi sıra içini hazırlamakta. Eğer düğme seçtiyseniz zaten güle güle kullanın, işiniz çoktan bitti. Eğer yetersiz geldiyse etrafına ip, yün yapıştırarak, ya da üzerinden simli boya ile geçerek süslemeyi de deneyebilirsiniz. Sizin yeteneğinize kalmış. Kapaktan devam edecek olursak, ben bu işe bugün giriştiğimden fotoğraf bastıracak imkanım olmadı, kendim çizdim geri dönüşüm işaretini. Ama sizler bastırırsanız daha muntazam olur elbette. Kağıdı yapıştırmadan önce bir tarafı yapışkanlı şeffaf kap kağıdı ile kaplayalım ki elimizdeyken ıslanırsa biraz daha korunaklı olsun yüzük.


Kapladıktan sonra da kapağımızın içerisine yapıştırıyoruz, ister uhu ister silikon ile, kurumaya bırakıyoruz. Ben ilk uhu kullandım, tutmadı, sonra silikon kullandım. Tıpkı uhu tüpü gibi tüpte silikon bulmak mümkün. Ben onları kullanıyorum.


İşte yüzüğümüz de bu şekilde, umarım beğenmişsinizdir. Güle güle kullanın.

Hediyeyi güzel yapan kendinden bir şey katmaktır.

Kardelen

Bir Cevap Yazın

