Fotoğraflı Kitap Arası

Aralık 22, 2011

Merhabalar, ben Kardelen ve kendi hediyeni kendin yap konseptinde size nasıl evdeki malzemelerden güzel bir kitap arası yapabileceğinizi anlatacağım.
Malzemeler:


-> Film! Bu malzememiz olmazsa olmaz. Eğer artık makaralı kamera kullanmıyorsanız belki bir fotoğrafçıya gidip size iki şerit film vermesini isteyebilirsiniz. Toplam 8 poz uzunluğunda film işinizi görecektir.
-> Çamaşır suyu. Bu da şart bir malzeme, ben jel çamaşır suyu kullanıyorum, ama sıvı çamaşır suyu ile de olur.
-> İp. Filmimizin kenarlarından geçirmek için kullanacağız, dikiş ipi, yün ip, ince kurdele, kısaca her çeşit, her renk ipi kullanabilirsiniz. Renk katmak isterseniz birden fazla iple de daha eğlenceli bir kitap arası yapabilirsiniz.
-> Resim/Yazı. İki filmin arasına koyacağınız minik fotoğraflar, ya da bir kartonun üzerine yazacağınız bir yazı, bir mesaj oluyor bu kısım da.
-> Makas ve yapıştırıcı her el işi için olmazsa olmazlardan olsa gerek.
-> Japon yapıştırıcısı ya da zımba ile iki film arasına koyduğunuz resimi sabitlemeniz gerekecektir. Yapışkan bant da aynı işi görebilir. İçlerinden en estetik duranın japon yapıştırıcısı olduğunu fark ettim.
-> Fon kartonu ya da beyaz kağıt gerekebilir eğer benim gibi küçük küçük resimlerden bir kitap arası yapacaksanız
-> Çamaşır suyunu içine koymak için bir kap. (Metal kap olmamasına özen gösterelim lütfen.)
Nasıl yapıyoruz?
İlk önce, gözünüze kestirdiğiniz uzunlukta filmi kesiyorsunuz. Ben 4 poz kestirdim gözüme, 5 poz çok uzun geldi, ama elbette cetvelle de istediğiniz santimi belleyip kesebilirsiniz. 2 parça aynı uzunlukta film olacak elimizde.
Bu kestiğimiz filmleri içine çamaşır suyu ve sıcak su koyduğumuz kabın içerisine bırakıyoruz. Karıştırırsanız biraz, dışarıda da herhangi bir kısmı kalmamasına özen gösterirseniz çok güzel olur. Sıcak su şart değil, yalnızca işlemi hızlandırıyor. Aman bir yerinizi yakmayın. Kabı da çocuklarınızdan uzak bir yere koyun. (Eğer olaki çocuğunuz içmeye kalkarsa, kusturmayın, bol bol süt içirin, bunu da söylemeden etmeyeyim.)
Biraz vakit alıyor ne yazık ki filmlerin rengini atması. İsterseniz tamamen rengi atana kadar bekleyebilirsiniz, isterseniz belli belirsiz kalsın ve değişik bir hava katsın diye önceden çıkarabilirsiniz.
Biz rengini atmasını beklerken içini hazırlayalım. İki filmin arasına koymak için isterseniz sevdiğiniz resimleri küçük küçük bastırabilirsiniz, ya da bir kartonun üzerine bir mesaj yazabilirsiniz. Ben küçük resimlerle yapıyorum. İlk önce kitap arasının boyu kadar arka plan kartonu kesiyorum, sonra fotoğrafları kesip kartonun üzerine yapıştırıyorum.
Hatta kesilmiş yapıştırılmış halinin resmini de koyuyorum buraya.


Bundan sonraki adımımız iki filmi birbirine dikmek. Filmler banyodan çıktığında eğer çamaşır suyu kokuyor olursa sabunlu suyla yıkayın, durulayın, gidiyor kokusu. Bir de elbette dümdüz olmayacak filmleriniz yüksek ihtimalle, bu yüzden ben filmlerin üzerine ince bir havlu koyup ütüyle geçtim. Ardından da kalın bir kitabın arasına sıkıştırdım.
Filmleri düzleştirdikten sonra dikerken istediğiniz gibi kullanabilirsiniz iplerinizi. Bu konu tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış, bir çocuk için hazırlıyorsanız rengarenk bir kaç ip kullanabilirsiniz, sevgililer günü içinse pembe ve kırmızı ipler kullanabilirsiniz, babanız içinse yalnızca lacivert mumlu ip kullanabilirsiniz gibi. İpleri bağlarken dikkat etmeniz gereken bir nokta, çok sıkmayın. O zaman kırılabiliyor film. Kırılırsa da japon yapıştırıcısıyla sabitlemeyi deneyebilirsiniz. İpler bağlandıktan sonraki hali de böyle:


Şimdi içine hazırladığımız fotoğrafları itiyoruz ve onları sabitlemek kalıyor geriye. Dediğim gibi zımbalayabilirsiniz, ben bir damla japon yapıştırıcısı damlatmayı tercih ediyorum. Biraz iz bırakabiliyor aslında fotoğrafların üzerinde, o yüzden özellikle fazla sıkmamaya özen göstermek gerekiyor. Ben bunu yaptığımda mesela çok sıkı oldu zaten iki filmin arası, ben de hiç yapıştırıcı sıkmadım bile.
Ve işte, kitap aranız hazır.


Umarım beğenmişsinizdir, umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir. Güle güle kullanın.

Bu uygulama için Zumbara’da arz da açtım, o da burada: http://www.zumbara.com/UserPage.aspx?k=g0c0hnqf777y2cqq
Hediyeyi güzel yapan kendinden bir şey katmaktır.

Kardelen

2 Responses to “Fotoğraflı Kitap Arası”

  1. gulden Says:

    çok güzel olmuş:) eline sağlık

  2. aysegulguzel Says:

    bayıldım ben buna. hemen yapıcam. fotoğrafların dijitalde bakmadan durmasını önlemek için de çok iyi. bir de o fotoğfarların üzerine nasıl yazı yazdın? hangi programı kullandın? sevgiler


Bir Cevap Yazın

